Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с компресор - включване и изключване

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с компресор - включване и изключване

    Здравейте,

    От скоро карам Алфа 156 1.9 JTD, '03.
    В началото климатроникът работеше нормално с изключение на това, че в по-голяма жега не можеше да охлажда добре. Закарх колата на сервиз и се оказа, че има едва 350 грама фреон останали в системата. Допълниха ми още около 300 грама и климатроникът започна да охлажда перфектно.

    Днес по обяд карах колата по околовръстното и вътре в колата ставаше достатъчно студено. Следобяд след като излезнах в задръстването установих, че се е появил някакъв проблем с компресора. Компресорът стои изключен 10-15 секунди, след което се включва и моментално се изключва. Тази поредица от включване и изключване се повтаря 10-20 пъти след което компресорът работи 20-тина секунди и всичко се повтаря. Погледнах компресора отпред и видях че съединителната шайба ту зацепва, ту отпуска. Тоест всяко спиране на компресора, което преди това установявах на слух тогава го видях със спиране и на шайбата.

    За жалост от тези компресори си нямам и идея и не знам какво може да причинява такова поведение на системата. Разрових се из интернет - на много места пише, че от покачване на налягането може да става така. Вързах колата на FiatECUScan и записах информация за поведението на компресора на празен ход. Налягането стои 0.039 бара, колкото и преди да карам колата за донапълване с фреон.

    Ше се радвам, ако някой може да ме насочи какъв може да е проблема.
    Благодаря!
    Attached Files

  • #2
    А сигурен ли си, че имаш фреон все още в системата!?
    При мен се държеше по същия начин като изпускаше...
    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

    Comment


    • #3
      Тази кола няма опцията мерене на налягането и индикирането му. Има други неща, които трябва да маркираш и да следиш. От къде си?
      Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
      156 1.8TS 16V (01.2001)
      147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
      0879369082

      Comment


      • #4
        Ехх, тва е защитата на компресора, прави голямо налягане, махнете 150 грама от фреона и ще се оправи. Ако колата е към края на 2001г. е от това, поне при мене беше. След 2002г. са по 500 гр някъде, но явно от по рано слагат такова охлаждане. Имаше и други теми с подобен проблем, пък и аз го имах същия. Виж също и дали се охлажда радиатора на климатика, най-лесно става като го напръскаш с вода докато прави тая мизерия компресора.
        ----------------------
        156 SW 1.8TS 07.2001
        Fiat Tipo 1.4Mi
        ----------------------

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от mmitaka83 Покажи съобщение
          Ехх, тва е защитата на компресора, прави голямо налягане, махнете 150 грама от фреона и ще се оправи. Ако колата е към края на 2001г. е от това, поне при мене беше. След 2002г. са по 500 гр някъде, но явно от по рано слагат такова охлаждане. Имаше и други теми с подобен проблем, пък и аз го имах същия. Виж също и дали се охлажда радиатора на климатика, най-лесно става като го напръскаш с вода докато прави тая мизерия компресора.
          Извинявай, ама това дет си го написал е .... бррррр
          Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
          156 1.8TS 16V (01.2001)
          147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
          0879369082

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
            Извинявай, ама това дет си го написал е .... бррррр

            И кое му е "бррррр" Като съм го имал същия проблем да не му ли кажа на пича?
            Отговаряйте си 10-20 човека, а ние само да четем тогава. И на мойта и нахакаха 650 грама и почна същите мизерии. Айде със здраве...
            Last edited by mmitaka83; d.m.y г., 22:41.
            ----------------------
            156 SW 1.8TS 07.2001
            Fiat Tipo 1.4Mi
            ----------------------

            Comment


            • #7
              650 грама е нормата. Иначе имаш проблем. Може и ТРВ да е
              Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
              156 1.8TS 16V (01.2001)
              147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
              0879369082

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                Извинявай, ама това дет си го написал е .... бррррр
                Ако имаш нещо смислено против го кажи, но от подобни глупости няма полза! Според мен колегата добре се е опитал да налучка.
                Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
                  Ако имаш нещо смислено против го кажи, но от подобни глупости няма полза! Според мен колегата добре се е опитал да налучка.
                  Вече го написах. А и с ФЕС може да се види къде е проблемът
                  Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                  156 1.8TS 16V (01.2001)
                  147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                  0879369082

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                    Вече го написах. А и с ФЕС може да се види къде е проблемът
                    хубаво е да прочетеш, че колата е 2003 година, там фреона е 500 гр, а не 650! От препълнена система може да го прави тоя номер.
                    Last edited by rossenvn; d.m.y г., 22:48. Основание: допълнение
                    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                      650 грама е нормата. Иначе имаш проблем. Може и ТРВ да е

                      Е добре, не ми се спори ама след 2002 го дават 500 на 156. Поне според софтуера на моя майстор, който ми е и близък познат и разбира само от авто климатици. Може и да греша. Вие му кажете на момчето кво да прай.
                      П.П. Мисля че тук е мястото да споделяме колеги дето "сме го яли веднъж" от какво е било, а не да правим предположения.
                      ----------------------
                      156 SW 1.8TS 07.2001
                      Fiat Tipo 1.4Mi
                      ----------------------

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                        650 грама е нормата. Иначе имаш проблем. Може и ТРВ да е
                        Шшшшшшшш, оууууууууу, спри са беееее........

                        Колегата mmitaka83 е абсолютно прав....

                        На по-новите е 500гр.


                        Колегата пуснал темата да се върне и да му източат 100-150гр. фреон и ще се оправи...
                        Писано е и преди.....
                        sigpic
                        Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                        156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                        147 JTDm 140-Малката манекенка
                        GT- JTDm 150

                        Comment


                        • #13
                          Колегата да пише от къде е. Ако е близо до Варна ще го заведа за ръчичка при майстора, че и доволен ще остане.
                          ----------------------
                          156 SW 1.8TS 07.2001
                          Fiat Tipo 1.4Mi
                          ----------------------

                          Comment


                          • #14
                            От София съм, а колата е 2003 година. Преди да отида за зареждане проверих в Аутодата, че й дават точно 500 грама.

                            Когато момчето тръгна да зарежда гледа в някаква таблица и видя 650. Аз му казах че след 2002 година е 500 грама, но нали знаете по сервизите колко уважават мнението на клиентите.

                            Иначе сметката е точна. В колата имаше 320 грама и са ми допълнили 330, сега погледнах точно листа от сервиза.

                            Радиаторът се охлажда. Когато компресорът се включи за малко веднага задухва студено, така че вероятно проблемът е такъв, какъвто казвате - препълване. Ще трябва да се разправям сега в сервиза.

                            Благодаря за отговорите. Ще пиша, когато има резултат.
                            Last edited by psychedelics; d.m.y г., 23:16.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от psychedelics Покажи съобщение
                              От София съм, а колата е 2003 година. Преди да отида за зареждане проверих в Аутодата, че й дават точно 500 грама.

                              Когато момчето тръгна да зарежда гледа в някаква таблица и видя 650. Аз му казах че след 2002 година е 500 грама, но нали знаете по сервизите колко уважават мнението на клиентите.

                              Иначе сметката е точна. В колата имаше 320 грама и са ми допълнили 330, сега погледнах точно листа от сервиза.

                              Радиаторът се охлажда. Когато компресорът се включи за малко веднага задухва студено, така че вероятно проблемът е такъв, какъвто казвате - препълване. Ще трябва да се разправям сега в сервиза.

                              Благодаря за отговорите. Ще пиша, когато има резултат.
                              Ми не се разправяй.
                              Отвий капачката и изпусни малко от игличката....

                              Най-добре естествено е да ти източат колкото е необходимо.....
                              sigpic
                              Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                              156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                              147 JTDm 140-Малката манекенка
                              GT- JTDm 150

                              Comment

                              Working...
                              X